Kétely – Ingoványos utakon

Csoke Katalin - 2009. június 12.

ketely1Flynn Atya más, mint a többi pap. Hosszú körmei vannak, dohányzik, ráadásul feltűnően nagy figyelmet szentel a közösség egyik „fekete bárányának”. Hitről és a lélekben zajló belső folyamatokról, változásokról nem könnyű filmet készíteni, tekintettel arra, hogy a mozi médiuma alapvetően szemléltetésre épít. John Patrick Shanley nagy sikerű színházi darabjából, a Kételyből nemrég mégis elkészült a téma mozivásznon történő feldolgozása, kiváló színészekkel a főszerepben.
Tovább

Isten hozott az Isten háta mögött – A postás mindig…

Csoke Katalin - 2009. június 8.

isten-hozott-az-isten-hata-mogott1Ígéretesnek tűnő francia vígjáték, amelyen a közönség a térdeit csapkodva vihog, miközben véresen komoly mondanivalót tartogat a számunkra. Bár semmi olyat nem közöl, amit azelőtt ne tudtunk volna, mégis mindig elfelejtjük: akármilyen szerencsétlen helyzetben vagyunk, mindig van kiút, az ember pedig még egy kietlen környéken is képes megteremteni magának a nagybetűs otthont.
Tovább

A felolvasó – a felolvasóest

Csoke Katalin - 2009. május 25.

a-felolvaso1Kate Winslet visszatért a vászonra, és mintha nem is akarna távozni onnan. Az Oscaron több jelöléssel is kitüntetett A szabadság útjai című alkotás után már ki is jött a következő – szintén a hölgy főszereplésével készült – A felolvasó című opusz. A történet egy független, fiatal német nőt idéz meg, akinek egyetlen bűne, hogy a náci Németország idején csinálta meg a karrierjét.
Tovább

Gran Torino – A magányos westernhős újra támad

Csoke Katalin - 2009. május 13.

gran-torino2Clint Eastwood -elmondása szerint utolsó – filmjében már csak egyetlen dolgot képes szeretni: gyönyörű, veterán Gran Torinóját. A korábbi western főhős karaktere lehet, hogy megöregedett, ám korántsem kopott meg. Eastwood atyánk ezúttal is ugyanazzal a vehemenciával és flegmasággal mutatkozik meg, mint amelyet annyira kedvelünk benne.
Tovább

Az osztály – Az élet iskolája?

Csoke Katalin - 2009. május 4.

osztaly1Az osztályt hátrányos helyzetű és idegen országokból betelepült tanulók alkotják. Francois ebben az iskolában osztályfőnök, emellett pedig irodalmat is tanít. Lauren Cantet fesztiváldíjas alkotása.

Tovább

Nem kellesz eléggé!

Csoke Katalin - 2009. március 24.

nem-kellesz-elegge2Tévedések „vígjátéka.” Vagyis mindenkinek más kell, mint akivel éppen vannak. Sokszereplős, szériadramaturgián alapuló alkotás, amelyben minden szereplő a párját keresi. Ebből – az amúgy érdekfeszítő témából – a hollywoodiak ismét egy félresikerült mozit készítettek, amely valahol eltévedt a huszonegyedik századi virtuális valóság kapcsolatrengetegében.
Tovább

Gettómilliomos – Bombayi hollywoodi történet

Csoke Katalin - 2009. március 16.

gettomilliomos1Hogyan válhat egy szerencsétlen, nyomornegyedből jött indiai teafőző fiúból egyszerre egész nemzet által ünnepelt, többszörös multimilliomos? A válasz kézenfekvő. A vakszerencse folytán kerülj be az indiai Legyen Ön is milliomos! adásába, majd valamennyi kérdést megválaszolva nyerd meg a fődíjat. Danny Boyle felemás alkotása, 8 Oscarral jutalmazva.
Tovább

4×100 – Dráma az öltözőben

Csoke Katalin - 2009. március 1.

4x100-2Ki gondolná, hogy egy négyszer 100 m-es váltófutásban mennyi dráma rejlik? Az Egressy Zoltán tollából származó történetet 3 évvel ezelőtt filmesítették meg – Dobray György rendezésében -, ezúttal azonban egy színdarabról van szó, amelynek az RS9 nevű underground színház ad otthont.
Tovább

Szerzők – Szerzői látlelet

Csoke Katalin - 2009. február 16.

szerzok2Norvég filmdráma, úgynevezett „így jöttem” film, mintha csak a hatvanas évekbeli magyar szerzői filmes hagyományt fűzné tovább Európa északi részén, a 21. század elején. A Szerzők könnyed és véresen komor, amely egyszerre szól a kamaszkor legvégén, a felnőttkor határán zajló útkeresésről.
Tovább

Nők – Girl Power?

Csoke Katalin - 2009. február 6.

nok2A Nők vérbeli 21. századi nőfilm a szebbik nem klasszikus alapproblémáival, dilemmáival modern köntösbe öltöztetve. Női szemszögből nézve még érdekes is lenne, ám enyhén túlegyszerűsített, sztereotíp mivolta inkább teszi felszínessé, mintsem mély értelművé az alapsztorit.
Tovább

Következő »